Digitale toegang – FAQ

Trademart introduceert een nieuw digitaal toegangssysteem dat je bezoek eenvoudiger en sneller maakt. Met behulp van de MyTrademart-app regel je voortaan jouw toegang tot het gebouw én de parking via een persoonlijke QR-code.

background pattern

Info voor retailers

Wat verandert er?
  • De fysieke Trademart-toegangskaart verdwijnt

  • Parkingjetons bestaan niet meer en worden vervangen door parkeertickets

  • Parkingabonnementen en toegang tot Trademart-gebouw worden gekoppeld aan de MyTrademart-app

  • Betaalterminals op de parking verdwijnen; betaling gebeurt bij de uitrit of via QR-code op de achterkant van het parkeerticket

1. Klanten met jaartoegang tot Trademart MET parkingabonnement

Gebruik de QR-code in de MyTrademart-app om zowel de parking als het gebouw te betreden.

  • Open de app en log in

  • De QR-code verschijnt automatisch op het startscherm

  • Houd de code voor de scanner aan de slagboom of de toegangspoortjes

Is jouw toegang verlopen? Dan neem je een parkeerticket. Verleng je toegang aan onthaal. Zij helpen je verder.

2. Klanten met jaartoegang tot Trademart ZONDER parkingabonnement
  • Parking binnen en buitenrijden:

    • Neem bij het binnenrijden een parkeerticket 

    • Betaal je ticket via de QR-code op de achterkant (met Payconiq)

    • Of betaal bij het buitenrijden direct aan de terminal bij de slagboom

  • Trademart gebouw binnen en -buitengaan:

    • Open de app en log in

    • De QR-code verschijnt automatisch op het startscherm

    • Houd de code voor de scanner aan de toegangspoortje

3. Dagbezoekers zonder jaartoegang tot Trademart
  • Neem een parkeerticket bij het binnenrijden

  • Betaal 10€ bij het uitrijden aan de betaalterminal bij de slagboom

  • Of betaal vooraf door de QR-code op de achterkant van je parkeerticket te scannen

4. Bezoekers met prepaid parkingticket
  • Jij hebt een prepaid parkeerticket ontvangen van een van onze partners.

  • Parking binnenrijden: Op dit ticket staat een QR-code. Je kan de parking binnenrijden door deze te houden voor de QR-lezer.

  • Parking buitenrijden: scan opnieuw de QR-code van het ticket aan de lezer, direct bij het buitenrijden aan de terminal.

Info voor exposanten

Wat verandert er?
  • De fysieke Trademart-toegangskaart verdwijnt

  • Parkingjetons bestaan niet meer en worden vervangen door parkeertickets

  • Parkingabonnementen worden gekoppeld aan de MyTrademart-app

  • Betaalterminals op de parking verdwijnen; retailers betalen bij de uitrit of via QR-code

Toegang (gast)exposanten
  • Gebruik de MyTrademart-app als jouw digitale toegangskaart

  • Open de app om jouw QR-code te zien op het startscherm

  • Scan deze QR-code voor toegang tot zowel parking als gebouw

  • De QR-code wordt elke dag automatisch vernieuwd voor optimale veiligheid

Toegang leveranciers
  • Vast leveranciers: binnenrijden kan via de QR-code in de MyTrademart-app.

  • Andere leveranciers: gebruik de parlofoon, onze bewaking laat je binnen.

Ik wil mijn klanten gratis parking aanbieden: hoe gebeurt dat?

Trademart-exposanten vinden in hun mobiele MyTrademart- app een functie terug waardoor ze parkingtickets van hun klanten kunnen betalen. Deze functie is enkel beschikbaar voor Trademart-exposanten. Klik op het parkeerticket icoon in je app en volg de instructies.

Praktische info

Download de app voor Apple of Android

Nee, de parkeerjetons zijn niet meer beschikbaar. Er bevinden zich geen kassa's meer op onze parkings. Neem bij het binnenrijden een ticket en betaal bij de termijn direct bij het uitrijden of scan de QR-code op de achterkant voor voorafbetaling via Payconiq

Bezoek de app-pagina voor instructies

Jazeker, je kan via MyTrademart een collega mee uitnodigen. Ga naar je profiel en klik op "Toegang delen". Vul de gegevens in van de persoon die je wil meenemen en klaar is kees!

  • Via de MyTrademart-app kan je een bezoeker uitnodigen via jouw account

  • Zij krijgen een eigen QR-code voor toegang tot het gebouw

  • Bezoekers zonder jaartoegang kunnen parkeren zolang ze willen

  • Kosten: €10 per keer bij het uitrijden

  • Parking: in- en uitgangen bij P0 (enkel frequente bezoekers), P1 (via Atomiumlaan), P2 (via Madridlaan) en P3 (via Esplanade).

  • Gebouw: toegangspoortjes bij P0-P1 en P2 (gebruik hier je QR-code) om binnen te komen.

  • Houd de QR-code op je startscherm in de MyTrademart-app voor de lezer aan de poortjes.

  • Zorg dat de code duidelijk zichtbaar is

  • Bij geldige toegang gaan de poortjes automatisch open.

  • Gaan de poortjes niet open? Dan is je jaartoegang mogelijks verlopen. Meld je aan ons onthaal, zij helpen je met plezier verder.

Trademart klanten met parkingabonnement kunnen met de MyTrademart app de parking oprijden. Houd de QR-code op je startscherm in de MyTrademart app voor de lezer aan de parkingbarelen.

Trademart klanten zonder parkingabonnement of dagbezoekers nemen een parkeerticket en betalen deze ofwel direct aan de uitrit van de parking, ofwel vooraf online door de QR-code te scannen op de achterkant van het parkeerticket. Houd de QR-code van je parkeerticket voor de lezer aan de uitrit om buiten te rijden.

o   Zorg dat de code duidelijk zichtbaar is

o   Bij geldige toegang gaan de slagbomen of poortjes automatisch open

  • Bij de uitgang: Bancontact en kredietkaart

  • Vooraf via QR-code op het parkeerticket: Payconiq

background

Problemen oplossen

  1. Controleer of je scherm helder is en de code goed zichtbaar

  2. Vergroot de QR-code op je scherm en probeer opnieuw

  3. Gebruik de intercom bij de slagboom of ga naar ons onthaal voor hulp

  • Herstart je telefoon

  • Log opnieuw in

  • Begeef je naar ons onthaal bij aanhoudende problemen

  • Neem een parkeerticket bij het binnenrijden

  • Laat dit valideren aan ons onthaal

  • Meld je aan bij ons onthaal

  • Zij kunnen jouw parkeerticket valideren voor uitrijden

Download de app voor Apple of Android

  • Probeer een andere betaalmethode

  • Gebruik de intercom of meld je bij ons onthaal voor assistentie