Trademart viert 50-jarig bestaan

Trademart bestaat 50 jaar en zet retailers en exposanten in de bloemetjes met een feestjaar vol inspirerende evenementen en verrassingen. 

background pattern

Een halve eeuw verbinding en groei in de retailwereld 

In 2025 viert Trademart een bijzondere mijlpaal: 50 jaar als toonaangevend platform voor retailprofessionals. Wat begon als een groothandelsbeurs in Brussel, is uitgegroeid tot een bruisend ecosysteem waar retailers, merken en exposanten samenkomen om te inspireren, innoveren en groeien. 

 

Dit jubileumjaar staat in het teken van feest, reflectie en vooruitblik. Door het hele jaar heen worden retailers en exposanten in de bloemetjes gezet met exclusieve evenementen, verrassingen en acties. Dit als dankbetuiging aan de betrokken community die Trademart mee heeft gemaakt tot wat het vandaag is: een onmisbare schakel in de retailwereld. 

Vernieuwing als rode draad 

Van de oprichting in 1975 tot uitbreidingen van de departementen en verschillende digitale initiatieven, zoals de lancering van de MyTrademart app: Trademart heeft steeds ingezet op vernieuwing. Ook recente partnerships, zoals met Orderchamp en TICA, tonen aan dat innovatie de sleutel is om relevant te blijven in een steeds veranderende markt. 

Vooruitblik naar de toekomst 

Met innovatie als speerpunt zet Trademart zich in om ook in de komende decennia een waardevol platform te blijven. Het versterken van digitale tools en het aangaan van nieuwe samenwerkingen met partners zoals Mode Unie en Unizo, staan centraal. 

Ontdek de geschiedenis van Trademart

“Dit jubileum is een ode aan de kracht van samenwerking en innovatie. We danken onze community voor hun vertrouwen en kijken ernaar uit om samen verder te bouwen aan een toekomst vol nieuwe mogelijkheden.”

Guy Stevens,

CEO van Trademart

Vier mee met ons 

Wil je weten wat er op de planning staat voor dit jaar? Je vindt alles over onze evenementen hier

Over Trademart 

Trademart is al 50 jaar dé ontmoetingsplek voor retailprofessionals. Gelegen in Brussel aan de voet van het Atomium, biedt het inkoopcentrum van 200.000 m² meer dan 1.500 merken binnen de categorieën fashion, baby & kids, en home & living.