BLOG   Alle berichten  |   Video's  |   Foto's

21 November, 2017

Eindejaars- en lentecollecties tijdens de Deco Days!

Speciaal voor deze editie krijgen de toppers uit ons departement In & Outdoor Decoration het gezelschap van hun collega’s van Kitchen & Dinner en Design & Gifts. Het wordt dus een heel bijzondere deco-tweedaagse. U komt toch ook ideeën opdoen, netwerken en inkopen? Tot dan!


Afspraak op maandag 27/11 en dinsdag 28/11, telkens van 10 tot 17uur.

16 November, 2017

De Christmas Happening staat voor de deur!

Beste detailhandelaar,

De eindejaarsperiode komt eraan …
Verleid uw klanten met het mooiste assortiment accessoires, fantasiejuwelen en kleding, beschikbaar uit voorraad.

Maak uw keuze tijdens de Christmas Happeningvan zondag 19 novembervan 10 tot 17 uur.

Daarenboven hebben een reeks exposanten en Trade Mart Brussels een cadeau voor u in petto : een permanente toegangskaart of de verlenging van uw huidige toegangskaart voor slechts 7 € ipv 20 €.

Hoe kan u van dit cadeau genieten?
Klik hier voor het printen van uw aanvraagformulier. U vindt er alle nodige informatie op terug.
Vul het formulier in, laat het afstempelen door één van de deelnemende exposanten (zie op formulier) tijdens uw bezoek op zondag 19 november  en deponeer het in één van de urnes aan de rotondes W of S.


Deelnemende exposanten: Alexandr’o • Amélie & Amélie • Anouka • Be Jewels • Belle & Chic • Be Shiny • Biba Experience • ByKa Fashion • By Wendy • Chartage Belgian Design Fashion Jewelry • CTN • Dodi by Lemi • Gomag • Kawa Collection • Kannai • L & S Mode • Luna D. by Mad-Dam • Malibu • Noi Per Voi Fashion • PB Fashion • Retif • VBTC • Willems J.J.

Tot binnenkort op de Christmas Happening !


Het Trade Mart Brussels team

P.S. Toegang via ingang Pool. Parkeren kan op Parking P1 Pool (via de Atomiumlaan).

25 October, 2017

We need you!

29 September, 2017

KIDS WORLD DAYS BIJ TRADE MART BRUSSELS

Van 8 tot en met 10 oktober zijn het Kids World Days op Trade Mart Brussels! Winkeliers en andere kids professionals krijgen er een sneak preview van de allernieuwste collecties babyartikelen, speelgoed, kleding, meubeltjes en accessoires voor de kamer en nog veel meer.

Belangrijk Belgisch initiatief

De Kids World Days worden al jaren trouw bezocht door baby- en kinderwinkels uit heel België en omstreken. De laatste edities is ons echter opgevallen dat er een vibe van enthousiasme heerst rond het evenement, zowel bij de aanwezige merken als bij de bezoekers. De leukesfeer en het 100% ‘local’ karakter vormen een perfecte aanvulling op de drukte van de internationale beurzen. Meer en meer merken zijn echt op zoek naar een manier om dichter bij hun klanten te komen, en daar beantwoordt de Kids World in Trade Mart Brussels perfect aan.

Merken merken en nog eens merken

Uit beroepsmisvorming spreken we bij Trade Mart Brussels nogal vaak over onze ‘exposanten’. Sinds kort proberen we daar verandering in te brengen en meer en meer de verschillende merken in het licht te zetten, wat voor een winkelier vaak veel meer zegt dan de naam van de verdeler. Voor de komende editie van 8, 9 en 10 oktober zijn we dan ook meer dan fier dat we na al die jaren nog steeds naar buiten kunnen komen met een aantal vaste waarden zoals Maxi-Cosi, Philips Avent, Pericles, Sebra, Britax-Römer, Koeka en Bopita, maar dat er in de afgelopen periode ook heel wat nieuwe merken zijn bijgekomen. Namen als Trixie baby, Hulky, Trybike, Titot, Sterntaler, Fresk, … zijn het aanbod komen verbreden en versterken.

We doen er dan ook alles aan om nieuwe merken aan te trekken. Zo worden er tijdens de Kids World Days extra merken uitgenodigd. Dit jaar heten we onder andere de merken Coco & Pine, Dimpel, We Might Be Tiny, ProudMama en Jollein Baby & Kids welkom. Er is zelfs een Senegalees-Belgisch merk – Zebra Design Mini – dat tijdens de Kids World Days in première zal gaan op de Belgische markt. De drie dagen van het evenement zijn de ideale manier om een nieuw merk of product te testen op de Belgische markt, en om te kijken of een vaste plek op Trade Mart Brussels een plus zou zijn voor het merk in kwestie.

Branchevervaging en nieuwe synergieën

Ten slotte wordt het merkaanbod tijdens het evenement ook uitgebreid met merken die reeds op Trade Mart Brussels zitten, maar niet binnen de Kids World. Speciaal voor deze drie dagen worden onder andere de reistassen van Reisenthel kids, de zwangerschapslingerie van Anita, de tapijtjes van Nattiot en de babykleertjes van Babyface naar de Kids World verhuisd. Dit kadert volledig in de branchevervaging die zich in alle aspecten van de markt afspeelt. Vandaag is het interessant om als kleding- of decoratiemerk deel te nemen aan de Kids World Days, maar zeker ook om als concept store of juist vanuit een specifieke niche het evenement te bezoeken. De synergie tussen de verschillende exposanten en sectoren in Trade Mart Brussels wordt voor onze exposanten en bezoekers steeds belangrijker.

Nieuwe initiatieven

Als organisatie verhogen we ook onze aandacht voor de digitale kant van het verhaal. Social media is voor ons zeer belangrijk om de deelnemende merken in de verf te kunnen zetten. Het is ons bovendien opgevallen dat professionals uit de baby- en kidssector bijzonder actief zijn op sociale media. Wij moedigen dit alleen maar aan en ondersteunen waar we kunnen. Door voor deze oktober-editie bijvoorbeeld ook een aantal bloggers uit te nodigen, trachten we het contact tussen merken en influencers te faciliteren.

 

Meer info? Contacteer lies.vandiest@trademart.be

8 September, 2017

Will you become our new colleague?

Het Trade Mart Brussels team is op zoek naar een nieuwe collega!

 

Ben jij perfect tweetalig (FR-NL), dynamisch, hou je van projecten en weet je wel van aanpakken? Dan is deze vacature voor project coordinator & executive assistant iets voor jou! Bekijk ze snel en solliciteer via onze partner Retail Angels. 

 

We kijken ernaar uit je te ontmoeten! 

Voor meer info, zie: https://goo.gl/xnJL9w

8 September, 2017

Walk & Watch got retailers inspired!

Op 20 en 21 augustus 2017 vond de eerste editie van Walk & Watch plaats. Alle exposanten werden samengebracht in onze prachtige C-Lounge, om de toppers van hun nieuwe collecties voor Spring-Summer '18 te tonen. Retailers kregen er een sneak preview van de collecties van honderden merken in schoenen en lederwaren, en zijn nu volop geïnspireerd aan de start van dit nieuwe inkoopseizoen.

22 August, 2017

Brussels Interior Event - Sneak Preview

Op zondag 27, maandag 28 en dinsdag 29 augustus nodigen alle exposanten van onze afdelingen In & Outdoor Decoration, Kitchen & Dinner en Design & Gifts jullie uit in hun showrooms, waar zij hun nieuwste collecties zullen voorstellen.

Bekijk alvast deze preview door Countryfield by Decostar, Bamix by Bodart, La Cucina, The Cookware Company, A'Domo, Dualit by Bodart, Croon & Croon Design and Karena International.

Alle professionals zijn welkom van 10 tot 18uur. 

1 August, 2017

TRADE MART BRUSSELS GEEFT DE SCHOENENSECTOR EEN NIEUW DNA!

Twee nieuwe events maken hun opwachting in het najaar 

De internationale schoenensector is in volle evolutie. Niet alleen het inkoopgedrag van de retail en de distributie, maar ook het aanbod van de verschillende leveranciers, fabrikanten en importeurs is de laatste jaren sterk geëvolueerd. Omdat Trade Mart Brussels steeds de vinger aan de pols houdt en de veranderingen net een stap voor wil zijn, werd heel wat onderzoek gevoerd. Resultaat: een efficiënt en daadkrachtig plan voor de toekomst! Maak kennis met Walk & Watch en Walk & Match…

Meten is weten

De grote internationale schoenenvakbeurzen staan onder druk, de kalenders worden aangepast, en zelfs de GDS, ooit ’s werelds grootste schoenenvakbeurs, heeft haar laatste editie gekend in maart 2017. Ook Trade Mart Brussels is in volle beweging. Eind 2016 nam Lies Vandiest de taak op haar schouders om de gehele schoenensector binnen Trade Mart Brussels te evalueren en te dynamiseren. “Aangezien de schoenen en lederwaren behoren tot één van onze belangrijkste sectoren, zijn we meer dan een jaar geleden begonnen met het onder de loep nemen van deze branche. Aan de hand van een uitgebreid marktonderzoek en diverse individuele gesprekken met exposanten en retailers, hebben we een dynamisch plan voor de toekomst opgesteld.”

Gezocht: inspiratie en vernieuwing

“Uit het onderzoek is duidelijk geworden dat de markt snakt naar inspiratie en vernieuwing”, vertelt Tomas Verhoeven, Marketing Manager. “Waar de relatie tussen leveranciers, fabrikanten en importeurs enerzijds en winkeliers anderzijds vandaag voornamelijk gericht is op inkopen, moet het streefdoel voor de toekomst een evenwichtige combinatie zijn van inspiratie en inkopen. Beleving moet hierin centraal staan. Daarom geloven wij er sterk in dat wij als platform zoveel meer kunnen zijn dan alleen maar een inkoopplatform. In de komende jaren zal er dan ook een nieuwe wind waaien binnen de sector en binnen Trade Mart Brussels!” 

Experience wordt key

Trade Mart Brussels herdefinieert zijn volledige DNA. Waar Trade Mart Brussels vroeger vooral als inkoopplatform werd gezien, wordt het in de toekomst een waar inspiratie- én inkoopplatform. Daarbij zal de focus op twee grote domeinen liggen: de infrastructuur op de B-verdieping wordt aangepakt en de evenementen die het inkoopseizoen ondersteunen krijgen een nieuwe invulling. Voor beide projecten is de leidraad experience. Niet enkel de nieuwe look van de sector zal tot de verbeelding spreken, ook de nieuwe events Walk & Watch en Walk & Match zullen ongetwijfeld de nodige aandacht trekken. “Waar het onderscheid tussen de Shoe Show & Leather Days en de Shoes4Addicts steeds minder duidelijk is geworden, gaan we nu voor een radicaal verschil tussen het eerste en het tweede weekend”, vertelt Tomas Verhoeven enthousiast. “Walk & Watch focust 100% op inspiratie, Walk & Match gaat dan weer puur over inkopen en de winkelier kan dan alle exposanten van de B-verdieping en van de Shoe Gardens op de E-verdieping in hun showroom ontmoeten, contacten leggen en bestellingen plaatsen”, vult Lies Vandiest aan.

Walk & Watch - Get Inspired op 20 en 21 augustus

De aftrap van het seizoen zal niet ongemerkt voorbij gaan, want Trade Mart Brussels haalt alle schoenen- en lederwarenmerken uit hun showrooms en brengt hen samen in de Clounge: een volledig nieuw ingerichte ruimte met industriële look & feel, daglicht en zicht op het Atomium. De merken zullen centraal staan om zo de winkelier een duidelijk overzicht te geven van het aanbod. “Ook worden diverse gastmerken uitgenodigd en mag de retailer een topevent verwachten. Geïnspireerd worden zal ongetwijfeld de rode draad zijn”, aldus Lies Vandiest. 

Walk & Match - Come and Buy op 3 en 4 september

Twee weken na Walk & Watch nodigen de exposanten in schoenen en lederwaren hun klanten uit in hun showrooms voor een écht inkoopmoment. Retailers kunnen tijdens deze tweedaagse de inspiratie die ze opdeden tijdens Walk & Watch omzetten in daadwerkelijke inkopen. Uiteraard zullen naar goede gewoonte opnieuw een aantal extra merken te ontdekken zijn in de Brighton-zaal. 


Voor meer info over Walk & Watch en Walk & Match, contacteer Lies Vandiest of Tomas Verhoeven via: 

lies.vandiest@trademart.be, tomas.verhoeven@trademart.be